10 motive pentru care o să mă întorc în Bali

#aTasteofBali a fost o experiență paradisiacă de la A la Z, în care am avut parte de relaxare, diversitate, cultură, aventură, yoga și o să revin în arhipelagul indonezian cu prima ocazie. Pentru că nu mă pot sătura doar gustând.

Am cunoscut-o pe Oana acum ceva vreme, la lansarea spa-ului din Hilton. Șase ani mai târziu, eram în Bali, beam împreună o cafea și discutam despre beauty și spa-uri  într-o după-amiază caldă și umedă, clătind-mi ochii cu apa turcoaz a Oceanului Indian. Trebuie să spun, Oana Manole este un un guru al domeniului spa care și-a pus amprenta pe unele dintre cele mai originale și mai luxoase spa-uri din țară (Riserva Wine SPA la Ramada Oradea, Essenza SPA Crowne Plaza Bucuresti, Belaqva la Kronwell Brașov, Tisa Spa Olănești, să denumesc doar câteva) și din străinătate. Apoi, pe lângă cariera de consultant SPA, Oana este și instructor de yoga. Și connoisseur în materie de… Bali. De aceea, când am văzut că organizează o vacanță în arhipelagul indonezian sub hashtag-ul #aTasteofBali, pigmentată aventură, relaxare și yoga, mi-am trecut data în calendar. Pentru că promisiunea “cea mai frumoasă vacanță” era irezistibilă. La finalul călătoriei, mi-am aminitit de descrierea inițială și am zâmbit realizând că s-a ținut de cuvânt. A fost cea mai frumoasă vacanță, deja visez să revin. Iată de ce!

1. Plaje paradisiace

Sunt o femeie simplă cu plăceri simple. Vreau apă cristalină, transparentă, turcoaz. Nisip fin. Sunetul valurilor. N-am nevoie de foarte mult să fiu fericită, nu? Am avut parte de aceste lucruri, la care visez tot anul, atât în Kuta cât și în insula Gili. Vacanța e un circuit a locurilor preferate de Oana, și pot spune că are o intuiție excepțională, știe exact unde anume în Bali trebuie să mergi pentru a trăi momente de Instagram, pe care le poți revizita mereu în amintiri. Îmi propun să le revizitez și în realitate.

2. Surf

Surf-ul nu e doar un sport pentru australieni. Teoretic, oricine se poate ridica pe placă pentru a naviga valurile pe propriile picioare. În vacanță am avut parte și de două lecții de surf de la un instructor specializat, foarte haios, priceput  și răbdător. Din păcate, am căzut în prima zi și asta mi-a cam compromis demersul (auch!). Fetele îmi spuneau că trebuie să învăț cum să cad (lol). Tocmai de aceea, vreau să mă întorc neapărat să reiau lecțiile – am nevoie de cel puțin zece. Sentimentul de libertate pe care îl ai atunci când plutești cu valul nu poate fi descris în cuvinte, dar cei care fac asta regulat spun că îți golește complet mintea. Definiția mindfulness-ului.

3. Uleiuri esențiale, răsfăț și masaje balineze

În Bali, masajul este un stil de viață tradițional, nu doar o procedură spa. Îmi povestea un localnic că membrii familiei își fac masaj unii altora aproape zilnic. De aceea, nu e de mirare că toate terapeutele din spa-urile în care am fost erau maseuse de nota zece. În plus, obiceiurile lor (pe care le-am împrumutat și noi în salone) fac din masaj un ritual de vis. Înainte de orice, picioarele sunt spălate cu apă și lămâie în timp ce ești servită cu o băutură răcoritoare și natural, iar parfumul de frangipani îți invadează toate simțurile. Tot Bali-ul miroase a frangipani! Iar masajul balinez… este unic. Și crede-mă, trebuie să vezi cum e atunci când îl face o balineză.

Ospitalitate balineza

4. Răsărituri și apusuri

Recunosc, în viața de zi cu zi nu prea admir răsărituri, pentru că îmi place să dorm (mult!), însă datorită jet lag-ului, în Bali am prins vreo două. Păsările se întrec în ciripit, o moschee din depărtări te cheamă la rugăciune și insula prinde viață, verde smarald. Totul sub ochii tăi, mirați că atât soarele cât și luna au loc pe cer în același timp. Cât despre apusurile dramatice, înmuiate în roz și purpuriu, pot spune că sunt spectaculoase în fiecare seară și merită savurate pe îndelete lenevind pe plajă, sau în timpul unei ore de yoga. Însă cel mai tare mi s-a lipit de creier un  anumit moment: eram sus, pe speed boat, valurile mă stropeau cu apă sărată dar erau uscate imediat de vânt, soarele se îneca în ocean, iar în boxe răsuna melodia Electric Feel de la MGMT. Electric feel!

5. Alimentație sănătoasă și delicioasă

La un local modest pe o plajă din Badung am aflat că nimic nu se compară cu peștele din ocean pus direct pe grătar, fie că e red snapper sau mahi-mahi. La care se adaugă și fructele de mare, proapete-de-tot. Dar și ananasul, mai dulce decât aș putea vreodată sa-l cumpăr de la noi. Pot spune că am făcut mici excese la acest capitol în Bali, dar nu s-a depus nici un gram, pentru că aceste alimente sunt o sursă curată și sănătoasă de proteine și Omega3. Dincolo de acest aspect, trebuie să menționez că mâncarea e absolut delicioasă în Bali, oriunde ai merge. Oana ne-a ghidat atât către restaurante tradiționale, cât și îl locuri cool, trendy și chiar sofisticate, ce respectă exigențele oricărui mare oraș. Îmi vin în minte un smoothie bar din Badung, o terasă din Gili și multe cafenele din Ubud, ce delectează atât papilele gustative cât și social media.

6. Yoga

În această vacanță, yoga este ingredientul cheie, pentru că practicam aproape  în fiecare zi, cu Oana. Însă am făcut câteva ore și la Yoga Barn din Ubud, una dintre cele mai renumite destinații pentru yogi din întreaga lume. Acolo e un mic paradis sacru, ce capturează esența insulei într-un mod artistic. Se țin clase de Hatha Yoga, Vinyasa Flow, Power, Pranayama, Restorative, Iyengar, Kundalini, Yin & Anusara dar și meditație, terapie prin sunet și ecstatic dance. În urma unei ore de meditație dătătoare de revelații cu Punnu Sigh Wasu, maestru Reiki și vindecător spiritual, am decis să fac o ședință privată cu el. L-am rugat să-mi echilibreze chakrele și am avut o discuție foarte interesantă, dar asta e o altă poveste.

Sala in Yoga Barn

7. O oază de romantism

În Bali, luxul este accesibil, băile sunt în aer liber, pline de vegetație, camerele sunt superbe și piscinele curate. Condițiile au fost foarte bune în toate cele trei locuri în care ne-a dus Oana. Însă mai mult decât atât, am remarcat că ea are talentul de a atrage oameni cu o energie deosebită. Pot spune că tot grupul a fost într-o simbioză perfectă și m-am bucurat să cunosc persoane cu preocupări civice și ecologiste, din exteriorul bulei mele. Însă când am ajuns în Gili, am înțeles de ce Bali e una dintre destinațiile preferate pentru luna de miere. Micuța insulă pare desprinsă din povești: resorturi intime, superb decorate, străzi ornate cu luminițe, ca de sărbătoare, terase idilice la malul mării. Și o plajă de wallpaper. Cred că e unul dintre cele mai romantice locuri în care am fost vreodată!

Terasa pe plaja, in Gili

8. Ofrande, oameni și zei

Bali e exact cum l-am văzut în filmul Eat Pray Love, numai că atunci când imaginile sunt dublate și de emoții, totul capătă o altă dimensiune. Pe de o parte sunt peisajele exotice, de care ochiul meu est-european, de climă temperat-continentală, e complet mesmerizat. Pe de altă parte sunt gunoaiele, pentru că Bali nu are o infrastructură modernă. Apoi, e simplitatea și curățenia farmecului balinez. Copii care adună meduze moarte de pe plajă și sunt într-al nouălea cer jucându-se cu nisip. Vestici zâmbitori, în căutarea spiritualității. Trafic fără reguli, în care nu se întâmplă accidente. Sos sambal. Starbucks. Uleiuri esențiale naturale. Insecte uriașe. Saloane de masaj. Bazaruri. 1000 de zei. Ofrande în fiecare zi, la orice colț. Unele dintre ele conțin și țigări, pentru că balinezii cred că zeii sunt ca noi. Temple și ritualuri sacre. Eternul război dintre bine și rău, în care binele învinge mereu.

Copii pe plaja aduna meduze moarte si se distreaza jucandu-se cu nisipul

9. Inspirație

După cum spuneam, mi-aș dori să mă întorc. Ubud e hub-ul cultural al Bali-ului. Vibrează de viață, diversitate și culoare, ca o piatră prețioasă în mijlocul junglei. Aș vrea să mă dau din nou în celebrul leagăn, să sorb aromata cafea luwak (acea cafea ingerată în prealabil de civeta de palmier), apoi să merg la o oră de meditație la The Yoga Barn. Să revăd galeriile Muzeului de Artă Agung Rai, cu operele care reflectă esența acestei civilizații, de la lanurile de orez la zeii răzbunători. Apoi să scriu pe o bancă în grădina muzeului, alături de o bătrână care schițează, în chinchetele de clopoței ale fetițelor care iau o clasă de dansuri tradiționale. Să citesc nestingherită. Bali e un loc care îți cristalizează gândurile, te reconectează la tine și în același timp îți deschide mintea spre nou, spre inedit.

10. Refresh

Vacanța din Bali s-a întâmplat într-un moment cheie din viața mea. Îmi dădusem recent demisia, eram burnout (voi scrie și despre asta în curând) și indiferent unde aș fi fugit, aveam senzația că port o povară. Mi se terminaseră bateriile. O vacanță nu te poate vindeca, pentru că ne purtăm gîndurile cu noi oriunde am merge, însă ne poate da un refresh. Iar pentru mine, descoperirea acestui loc a fost echivalentă cu reinstalarea Windows-ului pe PC. M-am deconectat complet și mi-am reorganizat prioritațile după o nouă schemă. Iar în vârf, acum tronează visele mele.

Lumina crepusculara si valuri rapitoare

Dacă poftești #aTasteofBali, 4 octombrie, Oana Manole pleacă în Bali cu un nou grup, deci stai cu ochii pe ea pentru următoarele vacanțe. Și mai jos, o galerie foto ca preview!

be the first to comment on this article